11/30/2011

ONSDAG MITT I VECKAN

Hej alla! Varför är jag så trött på sistone? Beror väl på det hemska vädret... Längtar något så fruktansvärt bort till varmare breddgrader just nu. Los Angeles och Dubai står högst upp på önskelistan. Snälla tomten? Näe, finns inga så snälla tomtar så sånt ska man inte ens önska sig. Man kan dock själv försöka spara ihop pengar till det, skulle dock underlätta om man hade lite mera jobb... Är helt ledig denna vecka. Föreläsningarna jag skulle ha blev inställda p.g.a. av att läraren är utbränd, och jobb har jag först lördag & söndag. Visst, bra på det sättet att jag hinner göra skolarbete, chilla, och träna. Men jag skulle gärna jobba lite mera nu faktist, känns som att november-december är såna tråkiga månader att man hellre jobbar än är ledig, man kan ju ändå inte vara ex. på stranden.

Jag är i en sån period nu att jag vill ha massa saker. Jag vill ha böcker, smink, hudvårdsprodukter, kläder, skor, heminredning, köksartiklar, den dyraste maten, resor, djur... Alltså allt. Så lite fler jobbtimmar skulle underlätta. Känns som att jag kanske skulle kunna glömma lite av alla mina "vill ha-n" om jag jobbade mera, och fokuserade på penga-tjänandet iställer för penga-slösandet. Gaah. Jaja, flumm.

Nu ska jag dricka kaffe och kolla dagens avsnitt av 90210. Jag har idag redan varit så duktig att jag har tvättat en maskin tvätt, plockat i ordning här hemma samt plockat i diskmaskinen. Och vill ni veta hur duktig jag var igår då..? Probably not, men jag tänker ändå spänna... Jag städade hela lägenheten, tvättade 3 maskiner tvätt, fixade fruktsallad till efterrätt (efter middagen) och väääääääärldens godaste äppelpaj till "kvällsbit". Seriöst, godaste och mest perfekta äppelpajen evaaah. Skulle gärna lägga upp receptet om det inte vore för det att jag vill hålla det hemligt. ;)

No comments :

Post a Comment